semakin aku meniti perjalanan di dunia ini, semakin aku rasa diri aku ini keseorangan..............

Wednesday, March 27, 2013

ME AND SOMETHING~~~

ASSALAMUALAIKUM

da lame x mengupdate blog nih...saje je tetibe rajin sikit malam nih..hurmmmm...

malam ni aku diberitahu yang seorang kawan sekelas aku semasa zaman persekolahan dulu sekarang sedang mengidam penyakit yang agak kronik la..die sedang berlawan dgn penyakit die tu..sedih gak la...pastu terpanggil hati ni utk mengupdate blog nih pasal ape yg sedang berlaku dekat diri aku sendiri...

maka bermulalah awalan cerita.........

sebenarnya, aku sekarang nih sedang mengidap satu penyakit gak nih..tp xtau la penyakit ape..penyakit ni da lame sngat..sejak sekolah lagi..tp aku mcm x berape amek berat sngat sal penyakit nih..bende ni mulanya di kesan doktor semasa aku masih lagi belajar di Kolej Matrikulasi Johor (KMJ)..mase tu aku pegi klinik je sebab demam..pastu lpas dokter perikse2, die mcm dpt detect tau..sungguh hebat..lpas tu die amek sampel darah aku...(seriesly aku paling trauma dengan jarum suntikan, bole nanges wooooo)..pastu Dr sarankan aku pegi buat appointment dekat HKL selepas habis belajar kt KMJ tu ( sbb mase aku pegi tu lagi 2 mnggu aku tamat pengajian kt KMJ )..

tp mase cuti tu aku x pegi pon...hehehehe...

ni da masok UKM, aku pon cadangnye nak gunekan kelebihan sbgai pelajar UKM tok dptkan rawatan free kt HUKM..tp mcm biase la, aku amek ringan je bnde nih..

tp sekian lame, mcm agak cool gak la sakit die..selepas di marahi, di nasihati dan di maki oleh membe2 supaye aku pegi buat pemeriksaan dkt Pusat Kesihatan UKM, aku pon pegi laa...

mase pegi tu, aku kaver dgn sakit biase2 je..lpas da nak habes tu baru aku bgtau ape penyakit aku yg sebenarnye ni la..Dr kt PK tu pon cek by cek la..last2 kene pegi HUKM tok buat appointment...

seram gak weh..sbb aku takot pegi hospital ni takot kene enjet...sakit giler weh series..yg menyeramkan aku je, appointment petame aku, aku da kene pegi bilik surgeri da..nmpak da yg mase depan aku nih..hahaha

appointment petame, die cek je...appointment kedue, die suroh cek lagi sekali...yg ketige, die cek lagi..tapi kan, 3 kali appointment, 3 dokter pakar aku jumpe..hahaha..

appointment keempat, aku kene buat ultrasound scan..sejuk weh gel ultrasound die...hahaha..xD

n now sepatotnye aku kene buat appointment yg ke5..kali ni kene amek darah n ultrasound skali lagi...haaa yg ni smpai 3 minggu aku delay...takot jarum punye pasal...ni pon da kene sound gler2 dgn membe aku weh..!!! hahahaha...

nmpaknye, jumaat ni ( 29 mac 2013 ) aku kene settle kan gak la weh bnde nih..nak semboh, tp malas..mmg x la kan...hahahaha


so skang nih, aku harap kengkawan semue dpt la doakan aku supaye sehat2 je sentiase...nnt perkembangan pape aku update la ye..hehehe...

v(^_^)v

2 comments: