semakin aku meniti perjalanan di dunia ini, semakin aku rasa diri aku ini keseorangan..............

Monday, May 6, 2013

8 MEI TARIKH PENENTUAN....

ASSALAMUALAIKUM..

ni ha nak ceriteee...

kan sebelum ni aku ade cerite yg aku dok ulang alik pegi HUKM kan kawan2..yup aku ade buat rawatan bagi penyakit aku ni haa..pastu pada minggu lepas (3 mei kot) merupekan appointment terakhir aku..n pada pertemuan tersebut, Dr. telah memutuskan bahawa aku akan menjalani pembedahan..alamak, pembedahan kot..banyak jarum akan tercucuk di anggota badan aku..tp nak buat camane kan..cakap nak sehat..so aku on jela..

tarikh awal yg dikeluarkan Dr adalah lpas final..aku xbole sbb ade Enactus Malaysia National Exposition..lagipun time tu da dekat dgn Ramadan kan..aku xnak la ganti2 puase ni..hehe..so Dr pon ckp nak buat 30 Mei..tp final exam aku lak stat 10 jun..aku takot lambat recover lak..Dr ckp sebenarnye seminggu da bole recover da..tp takot lak kan ade side effect..lgpon study week kot..final wooo....so nago punye nego, akhirnye Dr ckp berkemungkinan 14 Mei pembedahan aku tu..so aku pon setuju la...

kalo 14 mei, aku dpt buat bnyak bende la gak sebelum operation tu..bole pegi dinner kolej..bole main futsal dgn membe2 sebelom berehat panjang..bole habeskan lab environment..bole buat lawatan agensi tok projek environment..sukaneka karnival kejut..bnyak gak la..

pastu kan 6 mei cuti sempene PRU13 bagi kawasan seluruh negeri Selangor..so aku mase tu ade 5 hari cuti sbb kelas jumaat sebelum tu pon da batal..tp kan, mase tu hati aku ni mcm dalam dilema giler..nak balik rumah ke xnak..padahal sblom ni mmg nak je balik rumah wwalaupon cuti 2 hari je..dilema punye dilema, akhirnye aku dpt gak jawapannye..balik rumah..!!xD

aku balik rumah 5 Mei..mase tu kan org2 kampong kuar mengundi..so mase aku balik tu mmg nakpak cool gler la..mcm aku disambot lak balik rumah kali ni...hahahaha..xD

rupe-rupenye, ade hikmah aku balik rumah ni..ya Allah sesungguhnye perancangan kau mmg sangatlah indah..aku cadang nak balik ukm semule hari selase pagi tu sbb ptg tu ade lab..tp kan......

pada jam 9 pagi ketike aku masih lagi tido, aku terime satu panggilan daripade nombor yg x dikenali.....

"assalamualaikum..boleh sy berckp dgn Ibnu Zubair??"

"waalaikumussalam..ye sy zubair.."

"ok sy drpd HUKM..en ni kan yg akan menjalani pembedahan....................."

"oh haa sy la tu.."

"ok mcm ni En..En diminta utk mendaftar masok wad pada hari esok (selase, 7 Mei) kerana pembedahan en akan dilakukan pada hari rabu ( 8 Mei).."

"eh yeke..aritu Dr ckp 14 Mei"

"ok ni ade pembaharuan sikit..en punye pembedahan aku dilakukan pd rabu ini"

"oh ok2 kalo mcm tu baiklah.."

"baiklah en..en diminta daftar masok wad di tingkat 5 bilik 1 pada jam 10 pagi esok ye.."

"ok..terima kasih.."

"saa-sama"

haa mcm tu la perbualan tepon yg telah berlaku...seriesss aaaaa hari rabu ni??????...dala mentally x prepare lagi..acanne ni acanne ni..??tp nak buat camane kan..Dr bedah ni bukan ade mase utk kite pilih sendiri..kite ikot jela tarikh yg dorg da kuarkan..

naseb baik aku balik rumah..so dptlah aku peluk, cium kedue ibubape aku n bertemu adek beradek aku sebelom aku berjuang..mungkin itulah antara kekuatan aku utk berjuang..tp ses weh kali ni mase aku nak balik ukm, hati aku rase sayu+sebak giler..selalunye ok je...hurmmmmm.....

so...mungkin bnyak bnde yg aku da plan tu x kesampaian la..dinner kolej xdpt pegi..xdpt main futsal, sukaneka tu...hmmmmmm...

nak buat camane kan..so nak xnak..tanggal 8 MEI 2013 hari RABU..tarikh dimana aku akan menjalani perhitungan dgn penyakit aku nih..doa daripada anda semue amatlah sy harapkan dlm menemani sy di dalam perjuangan ini..

dikesempatan ini juge sy ingin memohon ribuan ampun dan maaf jika selama kite berkenalan, ade salah dan silap daripada diri ini yg menyinggung hati dan perasaan kalian..mohon anda semue maafkan sy..

"kalaulah ada sumur di ladang,
  bolehlah saya menumpang mandi,
 kalaulah ada umur yang panjang,
  insyaAllah kita jumpa lagi...=')"

v(^_^)v


Here I am waiting
I'll have to leave soon
Why am I holding on?
We knew this day would come
We knew it all along
How did it come so fast?

This is our last night but it's late
And I'm trying not to sleep
Cause I know, when I wake, I will have to slip away

And when the daylight comes I'll have to go
But tonight I'm gonna hold you so close
Cause in the daylight we'll be on our own
But tonight I need to hold you so close


If I die young, bury me in satin
Lay me down on a, bed of roses
Sink me in the river, at dawn
Send me away with the words of a love song

4 comments:

  1. insyaallah allah ada disamping org2 yg bersabar..bersangka baik dengannya semua pasti selamat. :) peace yoww!

    ReplyDelete
  2. semoga pembedahan kw berjaya weyy... doa untuk kw :)

    ReplyDelete
  3. zubair......... kenapa kau x bagitahu kami semua?? smpai hati kau.. anyway.. aku doakan kau selamat menjalani pembedahan esok.. igt satu je... semua org sayang kau! semua org perlukan kau.. kau kne kuat!!! okay?

    ReplyDelete